Ralph Ellison’s Invisible Man (1952) is het complexe en gelaagde verhaal van een naamloze zwarte man die zijn weg probeert te vinden in het Amerika van de vroege 20e eeuw. Deze existentiële bildungsroman gaat over de zoektocht naar identiteit, terwijl de maatschappij allerlei verschillende rollen op wil leggen. De hoofdpersoon voelt zich onzichtbaar, omdat mensen om hem heen niet in staat zijn of weigeren om zijn ware zelf te zien.
Verder zet toerisme de binnenstad onder druk, wordt het huurrecht kapot geflexibiliseerd en is er door de ontruimingen en vercommercialisering steeds minder vrije ruimte voor cultuur. En hoe gaan we vaart zetten achter de broodnodige klimaattransitie en zorgen we ervoor dat die rechtvaardig plaatsvindt? Het is de hoogste tijd dat we bewegingen opbouwen die tegenmacht kunnen bieden. Met ReTakeThe.City willen we bijdragen aan het organiseren en mobiliseren van antwoorden van onderop voor de crisis op het gebied van wonen en klimaat.
{english below}
Ralph Ellison’s Invisible Man (1952) is het complexe en gelaagde verhaal van een naamloze zwarte man die zijn weg probeert te vinden in het Amerika van de vroege 20e eeuw. Deze existentiële bildungsroman gaat over de zoektocht naar identiteit, terwijl de maatschappij allerlei verschillende rollen op wil leggen. De hoofdpersoon voelt zich onzichtbaar, omdat mensen om hem heen niet in staat zijn of weigeren om zijn ware zelf te zien.
Verder zet toerisme de binnenstad onder druk, wordt het huurrecht kapot geflexibiliseerd en is er door de ontruimingen en vercommercialisering steeds minder vrije ruimte voor cultuur. En hoe gaan we vaart zetten achter de broodnodige klimaattransitie en zorgen we ervoor dat die rechtvaardig plaatsvindt? Het is de hoogste tijd dat we bewegingen opbouwen die tegenmacht kunnen bieden. Met ReTakeThe.City willen we bijdragen aan het organiseren en mobiliseren van antwoorden van onderop voor de crisis op het gebied van wonen en klimaat.
{english below}
Ralph Ellison’s Invisible Man (1952) is het complexe en gelaagde verhaal van een naamloze zwarte man die zijn weg probeert te vinden in het Amerika van de vroege 20e eeuw. Deze existentiële bildungsroman gaat over de zoektocht naar identiteit, terwijl de maatschappij allerlei verschillende rollen op wil leggen. De hoofdpersoon voelt zich onzichtbaar, omdat mensen om hem heen niet in staat zijn of weigeren om zijn ware zelf te zien.
Ralph Ellison’s Invisible Man (1952) is het complexe en gelaagde verhaal van een naamloze zwarte man die zijn weg probeert te vinden in het Amerika van de vroege 20e eeuw. Deze existentiële bildungsroman gaat over de zoektocht naar identiteit, terwijl de maatschappij allerlei verschillende rollen op wil leggen. De hoofdpersoon voelt zich onzichtbaar, omdat mensen om hem heen niet in staat zijn of weigeren om zijn ware zelf te zien.
Ralph Ellison’s Invisible Man (1952) is het complexe en gelaagde verhaal van een naamloze zwarte man die zijn weg probeert te vinden in het Amerika van de vroege 20e eeuw. Deze existentiële bildungsroman gaat over de zoektocht naar identiteit, terwijl de maatschappij allerlei verschillende rollen op wil leggen. De hoofdpersoon voelt zich onzichtbaar, omdat mensen om hem heen niet in staat zijn of weigeren om zijn ware zelf te zien.
Since recently there has been a lot of climate justice direct actions for example Free the Soil, Behoud Lutkemeer, Extinction Rebellion etc, the next two months the theme will be Direct Action. We would like to foster discussions about theories and practices related to direct action.
Reading groups will take place every last Wednesday of the month at the ASEED office (Plantage Doklaan 8-12). The reading groups starts at 19.30. Before the reading group we have a delicious meal at 19.00 provided by Taste Before You Waste.
Ralph Ellison’s Invisible Man (1952) is het complexe en gelaagde verhaal van een naamloze zwarte man die zijn weg probeert te vinden in het Amerika van de vroege 20e eeuw. Deze existentiële bildungsroman gaat over de zoektocht naar identiteit, terwijl de maatschappij allerlei verschillende rollen op wil leggen. De hoofdpersoon voelt zich onzichtbaar, omdat mensen om hem heen niet in staat zijn of weigeren om zijn ware zelf te zien.
Ralph Ellison’s Invisible Man (1952) is het complexe en gelaagde verhaal van een naamloze zwarte man die zijn weg probeert te vinden in het Amerika van de vroege 20e eeuw. Deze existentiële bildungsroman gaat over de zoektocht naar identiteit, terwijl de maatschappij allerlei verschillende rollen op wil leggen. De hoofdpersoon voelt zich onzichtbaar, omdat mensen om hem heen niet in staat zijn of weigeren om zijn ware zelf te zien.
Ralph Ellison’s Invisible Man (1952) is het complexe en gelaagde verhaal van een naamloze zwarte man die zijn weg probeert te vinden in het Amerika van de vroege 20e eeuw. Deze existentiële bildungsroman gaat over de zoektocht naar identiteit, terwijl de maatschappij allerlei verschillende rollen op wil leggen. De hoofdpersoon voelt zich onzichtbaar, omdat mensen om hem heen niet in staat zijn of weigeren om zijn ware zelf te zien.
De anarchistische boekenbeurs is een plaats waar je op nieuwe ideeën tegen kan komen, ervaringen met kameraden kan delen en je kan verbinden met verschillende strijden over de wereld. Een boekenbeurs is een belangrijk onderdeel van de noodzakelijke infrastructuur voor onze strijd, bouw er netwerken op en kom langs om samen anarchist te zijn.
Kom leren hoe we samen de ecocidale, patriarchale en koloniale kapitalistische systemen vernietigen die de wereld domineren. Ben je op zoek naar kameraden? Kom dan naar de Anarchistische Boekenbeurs in Amsterdam!
At four o’clock sharp in the afternoon, bombs rained down on people in towns and villages on the border. Jihadist militias began their advance under the leadership of the Turkish army and tried to penetrate into the border area. Turkey is talking about a “military operation” aimed at “securing the border” and establishing a so-called “peace corridor”, but the fact is that the Turkish army and the Islamist mercenaries under its command are concerned with nothing less than the occupation of the mostly Kurdish populated entire area along the Turkish-Syrian border.
Ralph Ellison’s Invisible Man (1952) is het complexe en gelaagde verhaal van een naamloze zwarte man die zijn weg probeert te vinden in het Amerika van de vroege 20e eeuw. Deze existentiële bildungsroman gaat over de zoektocht naar identiteit, terwijl de maatschappij allerlei verschillende rollen op wil leggen. De hoofdpersoon voelt zich onzichtbaar, omdat mensen om hem heen niet in staat zijn of weigeren om zijn ware zelf te zien.
Programma: We verzamelen om 11.00 uur op de Koekamp (Laan van Reagan en Gorbatsjov) in Den Haag. Daar zullen we een korte briefing geven en daarna lopen we gezamenlijk naar Shell's hoofdkantoor waar we een herdenkingsbijeenkomst zullen houden voor de Ogoni 9 en de honderdduizenden Ogoni's die nog steeds lijden onder de gevolgen van de oliewinning van Shell. We hebben sprekers van Africa Roots Movement, Code Rood, Climate Liberation Bloc and muziek. Daarnaast is iedereen uitgenodigd om iets te zeggen als je daar behoefte aan hebt - open stage.
This means that we will discuss what our goals were at the beginning of the campaign and if we met those goals.
We will also ask for proposals about what the focus of the campaign should be in the coming year: small local actions? Collaboration with Behoud Lutkemeer? Another Food Autonomy Festival? More work for Free the Soil? Hosting more lectures and info talks? Writing a larger publication?
The Resistance Saga will be our entrypoint when we open up a discussion and contextualise the role of the people in the Global South. We will chronologically dive into the lived past and present of Guatemala through the lens of the Saga, making an example of what happens when financial and international interests take the government away from the people, and how this impacts a democracy.
The Resistance Saga will be our entrypoint when we open up a discussion and contextualise the role of the people in the Global South. We will chronologically dive into the lived past and present of Guatemala through the lens of the Saga, making an example of what happens when financial and international interests take the government away from the people, and how this impacts a democracy.
[English below]
Grote wapenbedrijven en onderzoeksinstituten die medeverantwoordelijk zijn voor de militarisering van de Europese grenzen, zoals Thales en TNO, nemen deel aan de beurs.
The Resistance Saga will be our entrypoint when we open up a discussion and contextualise the role of the people in the Global South. We will chronologically dive into the lived past and present of Guatemala through the lens of the Saga, making an example of what happens when financial and international interests take the government away from the people, and how this impacts a democracy.
What would be better on a gloomy autumn weekend than chilling with your friends/family/partners/workmates/comrades in filmhuis Cavia, watching good films, engaging in talks with the makers and your fellow moviegoers, filling your belly with vegan snacks and listening to groovy music.
We’ve chosen a pretty cool programme and can’t wait to share it with you. But to give you a preview, expect fresh DIY films, old gems, late night (riot) porn and more.
The event will be by donation. All proceeds will go to Anarchist Defence Fund.
What would be better on a gloomy autumn weekend than chilling with your friends/family/partners/workmates/comrades in filmhuis Cavia, watching good films, engaging in talks with the makers and your fellow moviegoers, filling your belly with vegan snacks and listening to groovy music.
We’ve chosen a pretty cool programme and can’t wait to share it with you. But to give you a preview, expect fresh DIY films, old gems, late night (riot) porn and more.
The event will be by donation. All proceeds will go to Anarchist Defence Fund.
RICO is a network of communities based in Latin America and
Germany that acts as a platform for project development and the intercultural exchange of knowledge and practices, within the framework of climate justice. The network encourages local initiatives that promote the economic, social, cultural and environmental well-being of communities through food and energy sovereignty.
The RICO e.v. initiative was created with the following objectives:
1) To serve as a bridge between communities in the global north and the global south.
What would be better on a gloomy autumn weekend than chilling with your friends/family/partners/workmates/comrades in filmhuis Cavia, watching good films, engaging in talks with the makers and your fellow moviegoers, filling your belly with vegan snacks and listening to groovy music.
We’ve chosen a pretty cool programme and can’t wait to share it with you. But to give you a preview, expect fresh DIY films, old gems, late night (riot) porn and more.
The event will be by donation. All proceeds will go to Anarchist Defence Fund.
In Griekenland is sinds 7 juli 2019 een nieuwe regering aan de macht, een premier uit een oude dynastie die zelfs tijdens de dictatuur prominent waren. Deze nieuwe regering is een agressief beleid gestart om alle migranten op te sluiten in gesloten, door het leger bewaakte kampen en het tegelijkertijd ontruimen van de anarchistische wijk Exarcheia in Athene.
Since August 2019 a new repression wave began against the squats in Exarchia in Athens and other cities in Greece. Several immigrant and anarchist squats and social centres have been evicted till now. This comes with the dogma of “law and order” from the recently elected new government of the right-wing party “New Democracy”. However, it is just continuing the repression of the previous government led by the leftist party of SYRIZA in another form.
What would be better on a gloomy autumn weekend than chilling with your friends/family/partners/workmates/comrades in filmhuis Cavia, watching good films, engaging in talks with the makers and your fellow moviegoers, filling your belly with vegan snacks and listening to groovy music.
We’ve chosen a pretty cool programme and can’t wait to share it with you. But to give you a preview, expect fresh DIY films, old gems, late night (riot) porn and more.
The event will be by donation. All proceeds will go to Anarchist Defence Fund.
Begin 2012 bracht ik, met de bereidwillige hulp van velen, een nieuwe nederlandse vertaling van De enige en zijn eigendom ter wereld; het onnavolgbare meesterwerk dat Max Stirner in 1844 voltooide. Nu heb ik aan deze vertaling een website toegevoegd die gewijd is aan het leven en werk van deze tegendraadse denker.
Begin 2012 bracht ik, met de bereidwillige hulp van velen, een nieuwe nederlandse vertaling van De enige en zijn eigendom ter wereld; het onnavolgbare meesterwerk dat Max Stirner in 1844 voltooide.
Op 14 mei 1990 werd in het oude leegstaande Olympia pand aan de Kinderhuissingel 6 een klein tafeltje, een paar oude stoelen en een matras neergelegd. Zo gekraakt! De krakers ging zitten en toen was het wachten tot de ‘platte petten’ zouden verschijnen. De oude bananenloods en ns-spoorwegen pand werd vervolgens een centrum van culturele bedrijvigheid als Vide Cultura. Kunstenaars vestigden er hun atelier, er werden exposities georganiseerd en performances opgevoerd, en je kon er in de gezellige kantine ook nog terecht voor een biertje en een hap.
> AFA:
> De Anti-Fascistische Aktie (AFA) is een landelijk samenwerkingsverband tussen verschillende antifagroepen sinds 1992.
> AFA vindt iedere vorm van onderdrukking op grond van ras, sexe, geloofovertuiging en sexuele geaardheid, onaanvaardbaar.
> AFA streeft naar een samenleving waarin de vrijheid van het individu centraal staat en sociale en economische verschillen worden geminimaliseerd.
> AFA stelt zich ten doel samen met andere groepen fascistisch, racistisch en sexistisch gedachtengoed te bestrijden.
> Deze doelstelling is opgebouwd uit de vijf volgende onderdelen:
Op 14 mei 1990 werd in het oude leegstaande Olympia pand aan de Kinderhuissingel 6 een klein tafeltje, een paar oude stoelen en een matras neergelegd. Zo gekraakt! De krakers ging zitten en toen was het wachten tot de ‘platte petten’ zouden verschijnen. De oude bananenloods en ns-spoorwegen pand werd vervolgens een centrum van culturele bedrijvigheid als Vide Cultura. Kunstenaars vestigden er hun atelier, er werden exposities georganiseerd en performances opgevoerd, en je kon er in de gezellige kantine ook nog terecht voor een biertje en een hap.
Op 14 mei 1990 werd in het oude leegstaande Olympia pand aan de Kinderhuissingel 6 een klein tafeltje, een paar oude stoelen en een matras neergelegd. Zo gekraakt! De krakers ging zitten en toen was het wachten tot de ‘platte petten’ zouden verschijnen. De oude bananenloods en ns-spoorwegen pand werd vervolgens een centrum van culturele bedrijvigheid als Vide Cultura. Kunstenaars vestigden er hun atelier, er werden exposities georganiseerd en performances opgevoerd, en je kon er in de gezellige kantine ook nog terecht voor een biertje en een hap.