Background

1.

We were contacted by Associated Newspapers at approximately 17.45 this evening,
by way of a call to one of our partners on his mobile, who was in France at the time.
He then contacted the office, and having confirmed we could assist, were then sent

details of the matter.
The key facts are as follows:-

A “spoof” version of the Metro newspaper has been distributed this morning by
individuals wearing T shirts bearing the Metro logo at various locations in London.

This comprised a 4 page printed edition, a .pdf copy of which is attached [ ].

A web version of this spoof Metro newspaper was made available on a website at

www.metr0.co.uk. A .pdf version of the downloadable version is attached [ ].

We have subsequently found further information about the distribution of the spoof
newspaper at hitp://indymedia.org.uk/articles/5099, and a .pdf copy is attached [ ].
As will be seen, this contains photo of a distributor at a tube station, and comments

apparently provided by a representative of Press Action.

Associated Newspapers and The Metro

Associated Newspapers Limited (“ANL”) is one of the UK’s largest publishers of
national newspapers and consumer websites. ANL publishes two of the UK’s most
influential paid-for newspapers, the Daily Mail and The Mail on Sunday, as well as
the country’s most-read free newspaper, in the form of the national title Metro. As

well as the newspapers’ companion websites including metro.co.uk.

Associated Newspapers is part of a division of Daily Mail and General Trust Plc

(“DMGT™).

Metro is a daily free-to-consumer newspaper which was launched in London on
16 March 1999 and is published by ANL Monday to Friday. Since launching in

London, Metro has been rolled out nationally across 33 towns and cities.

Metro is published in colour newsprint and is 34cms high by 26.8cms wide. Metro’s
masthead features prominently across the top two-thirds of the banner strip of the
cover page. The cover logo consists of a blue (Pantone 2748) rectangular box with

METRO in reversed-out white thick capital letters in Kabel Ultra font and a red

Katharine Stephens (KJS) Shared Workspace\Shared Files\NEWFILE\associated\Associated Newspapers - spoof publication -

chronology (draft 1) (2).DOC\9471642.1



10.

11.

12.

13.

(Pantone reference 485) triangle in the top left with “FREE” in white lettering as

follows:

The METRO logo (blue rectangle with white lettering) without the “free” red triangle

is then printed at the top of internal news pages between the page number and date.

The first day’s print run of Metro in London was 85,000 copies but has risen to
1,332,000 copies a day with a readership of 3,476,000 as at May 2009 and Metro is
the third biggest newspaper in Britain.

Initially Metro was handed out to readers but now the majority of copies are picked

up from approximately 10,097 METRO branded bins or racks.

The content of Metro is also available at its website metro.co.uk and can be
downloaded on readers’ phones via the metro.mobi. Readers can also sign up for an
electronic PDF copy of Metro which is emailed via a link to registered users each

morning.

The METRO trade mark

14.

15.

Trade mark number 1586405 (the “METRO Mark™) was filed on 28 September 1994
and was registered for “Books, magazines, printed publications and diaries; all
included in Class 16; but not including timetables and not including any such goods
relating to railway systems; or printed publications for use in operating, servicing,
and/or repairing motor vehicles, vehicle handbooks, and vehicle parts catalogues™ on

24 January 1997.

ANL purchased this trade mark from National Magazine Company Limited
(“NMCL”) with effect from 2 December 1999. The assignment of the 94 Mark was
published in the Trade Marks Journal no. 6314 on 9 February 2000.

Katharine Stephens (KJS) Shared Workspace\Shared Files\NEWFILE\associated\Associated Newspapers - spoof publication -

chronology (draft 1) (2).DOC\9471642.1



16.

The METRO Mark is currently subject to an application for revocation by MIP
METRO Group Intellectual Property GmbH & Co KG (“MIP”).  Although
proceedings are currently ongoing, MIP have acknowledged that ANL have

evidenced genuine use of the METRO Mark in relation to newspapers.

Our client’s steps taken today

17.

18.

We set out below a summary of the steps taken by our client’s in-house legal advisor,

Spencer Davies, during the course of today.

“I emailed John Leitch and Simon Garner at approx 9.15am to confirm that I would
review urgently at 10am. Once I reviewed at approx 10am I then telephoned John
Leitch and left a message for him to call me. His voicemail stated that he would only
be able to check his message intermittently on Friday 2 July. I reviewed the website
www.metr0.co.uk and as a result drafted a notice of take down in respect of this site.
also reviewed WHOIS to determine who was hosting the site, Hurricane Electric. I
sent the notice by fax and by email to Hurricane Electric at approximately 10.45am.
My legal director, Harvey Kass, emailed Steve Auckland [MD of Metro] at 10.40am
and asked for him to call either Harvey Kass or myself urgently. I telephoned one of
our external legal advisors at approx 1lam, Adam Taylor of AdLex, and left a
message for him to call me back. I wished to discuss with him the next steps available
to us in respect of obtaining the domain name through nominet's DRS procedure. At
approximately 12.30pm Steve Auckland telephoned me. He stated that both he and
John Leitch were at a Metro off-site in Portugal. He asked for an update. I informed
him that we had sent a notice of take down to he.net. I added that as he.net were in
California it had possibly not yet been actioned due to the time difference. I said that I
would chase this during the course of the day. I also added that I was waiting to
discuss the possibility of obtaining the domain through Nominet with our external
advisors. I said would update him later in the day. Adam Taylor telephoned me back
at approx 2pm. I sent him a copy of the notice of takedown and asked him to review,
and then call me back to discuss / advise. Harvey Kass spoke with Steve Auckland
again in the afternoon. At that time HK discussed with Steve Auckland the possibility
of making an application for an interim injunction to prevent further distribution of
the spoof Metr0. Steve Auckland agreed with the idea. Adam Taylor and I spoke
again at approx 4pm. We discussed the Nominet DRS procedure. We also discussed
the research that he had conducted in respect of the address of the registrant of
www.metr0.co.uk and other domains registered there. We agreed that he would send

me today a wish list of information he required in respect of the DRS procedure. I

Katharine Stephens (KJS) Shared Workspace\Shared FilessNEWFILE\associated\Associated Newspapers - spoof publication -

chronology (draft 1) (2).DOC\9471642.1



would then put together the relevant documents over the weekend to send to him on
Monday. He sent his "wish-list" at approx 4.40pm. I telephoned Bird & Bird and
asked for Peter Brownlow, a partner, to discuss the possibility of making an
application for an injunction. I was told he was unavailable. I then telephoned him on
is mobile at approx 17.45. He confirmed that he was in France but would urgently
advise on who was available at Bird and Bird to asisst in the application. He

telephoned me back at approx 18.15 to say that Bird and Bird could assist.”

More information about the spoof publication

19.

20.

21.

According to the “Whois™ information for www.metr0.co.uk, the registrant is stated
to be “Press Action” with the registrant’s address recorded as 62 Fielfgate Street,
Whitechapel, London, Greater London E1 1ES United Kingdom. We have
ascertained that this is the address1 of the London Action Resource Centre — details
of which can be found at www.londonarc.org. According to this website this is stated
to be “A collectively run building providing space and resources for people and
groups working on self-organised, non-hierarchical projects for radical social change.
The resources of the building include meeting-space, library, shared offices, a
roofgarden, banner and prop-making space and an action information area. If you're
interested in helping out with LARC, booking a meeting-space, or otherwise using

the buildings resources, please contact us at the address above...”

We telephoned the telephone number for LARC at 20.36 on 2 July 2010, and were
informed by the person who answered the phone (a gentleman named [ ) that he
had no knowledge of the spoof Metro publication distributed this morning, nor the
website displaying the spoof Metro newspaper at www.metr0.co.uk. He said that the
address was used by various different people, and that he had been there for an hour

or so, with a couple of mates, and would be leaving soon.

The Whois information also reveals that the site is being hosted by Hurricane
Electric. As indicated in the information received from Mr Davies, he sent a take
down notice to Hurricane Electric by fax and email, and has re-sent this several times
(and to various different email addresses). However, no response has been received
to date, and the website remains active. A copy of the take down letter to Hurricane

Electric is enclosed [ ].

" There appears to be a typographical error in the address as this is in fact Fieldgate Street.

Katharine Stephens (KJS) Shared Workspace\Shared Files\NEWFILE\associated\Associated Newspapers - spoof publication -

chronology (draft 1) (2).DOC\9471642.1



