Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
uit dit artikel zijn aanvullingen verwijderd, zie spelregels
Rapportje voor Cockie 
Hubert - 01.04.2006 05:48

 http://www.advocatesforanimals.org.uk/pdf/crustreport.pdf

Succes

Website: http://http://www.advocatesforanimals.org.uk/pdf/crustreport.pdfc
 
over weging en ... 
kokkie - 01.04.2006 03:31

wat ik toch vaak wel met enige ironie bekijk, is het meeleven van mensen met dieren...is een typisch menselijk verschijnsel, dat je maar weinig bij andere diersoorten aantreft (tenzij uit eigen overlevingsdrang/voeding)
(De mens is tenslotte ook een dier: een zoogdier)

tuurlijk ben ik tegen dierenmishandeling en nodeloos leed; nicht im frage!

Tips;
*Kijk vaker naar de natuurfilms van de EO (Evangelische Omroep)Dan zie je hoe krankzinnig wreed de dieren in de natuur met elkaar 'omgaan'(of andere zenders)
*wanneer je kok bent, of thuis van plan bent een levend dier te bereiden; zorg dan dat het dier zo snel mogelijk uit zijn/haar lijden verlost is! (en niet 'au bleu!)(au bleu is bv: een forel vangen uit de rivier en met kop en staart aan elkaar binden en zodanig in de pan/op het vuur gooien!)-sterker: wat ik me altijd afvraag als ik de koelkasten vol zie; die dieren die klaarliggen om bereid te worden; hoe stijf staan die wel niet van de stoffen (zoals misschien adrenaline-uit vluchtdrang)die niet gezond zijn voor ons mens- anderszins, misschien is zo vers mogelijk van het land/zee/lucht juist wel het meest gezond!?!?!
(wist je trouwens dat bv kreeften aan zelfvernietiging schijnen te doen als ze te lang in een aquarium opgesloten zitten, met de scharen afgebonden...)

We zijn het wel eens, maar een mens is in staat te overdrijven!!!
Zelfbesef en overmatig besef van de omgeving welicht?

Laatst las ik in een kookboek met tekeningen van R. Crumb door Dana Crumb en Shery Cohen dat zelfs groenten een doodskreet slaken wanneer je ze van de plant rukt....
citaat blz.13:
"Geen onzin dus dat je geen moordenaar bent omdat je alleen maar worteltjes eet."

Allemaal maar stoppen met eten?!? Is dat het devies?

succes met het beschermen van dieren, das terecht!
voetnoot: hou het wel realistisch...

xxxkokkie


wat een onzin 
! - 30.03.2006 21:27

Dit is echt de grootste onzin ooit, dat je niet actie mag voeren tegen het eten van kreeften!
Het gaat er toch om dat het pure mishandeling is om dieren levend te koken!
Misschien is vis eten wel erger dan vlees eten (ben ik het niet mee eens hoor) maar vissen bijvoorbeeld moeten eerst nog stikken voordat ze worden gekookt en kreeften worden gewoon levend in kokend water gegooid, dat zou je bij je eigen huisdier ook niet doen, waarom dan wel bij dieren die je niet kent?
Koeien worden (meestal) nog afgemaakt voor dat ze worden geslacht(niet dat dat welok is).
Kortom wat een onzin reactie dat het fundamentalisme is om tegen dierenleed te protesteren, hoe groot of klein de dieren nou zijn!
Kokkie lult bodemloos. 
Hubert Lock - 01.04.2006 05:31

Bla, bla, bla...

Realistich gezien is het zo dat kreeften pijn kunnen voelem. En het DUS de moeite waard is voor ze op te komen.

Het is barbaars om dieren in een pan te stoppen en ze levend te koken, en te doden. Het interesseerd mij niets meer en niets minder, dan op te komen voor dat wat lijdt.

Kokkie; Succes met je proces!

Hoever ga je 
SNIX - 30.03.2006 20:39

Hoe ver gaat EDEV met deze acties? Komt de EDEV binnenkort ook met een campagne tegen bestrijdingsmiddelen voor ongedierte. Onder het motto: "Een rat een vriend". Of misschien een stop-het-muggenmeppen campagne. Waar eindigt idealisme en begint fundamentalisme?
Mens of ander dier 
Relativist - 31.03.2006 16:50

Wie gaat er voor bij de EDEV de mens of een andere diersoort? Stel je rijdt in een auto en plotseling staat er een mens en een ander dier voor je. Je hebt geen tijd meer om te remmen of uit te wijken. Wie rij je dan aan?
tegen dieruitbuiting 
Een kreeft een vriend - 30.03.2006 21:28

SNIX schreef: -Hoe ver gaat EDEV met deze acties? Komt de EDEV binnenkort ook met een campagne tegen bestrijdingsmiddelen voor ongedierte. Onder het motto: "Een rat een vriend". Of misschien een stop-het-muggenmeppen campagne. Waar eindigt idealisme en begint fundamentalisme?-

Wanneer dieren lijden door de ongebreidelde zelfzucht van mensen lijkt het me ALTIJD zeer zinvol om te blijven strijden voor hun belangen (temeer daar ze zelf totaal weerloos zijn).

Wat een walgelijke antropocentrissche en specisistische opmerking trouwens over dat 'ongedierte' (eerder een woord dat van toepassing is op dierenbeulen en zij die hen steunen). Dit neigt wel heel erg naar openlijke goedkeuring van de stelselmatige uitbuiting en afslachting van (bepaalde) sentiente dieren. Waarom verschijnen dit soort reacties uberhaupt op IndyMedia? Meten we met twee maten misschien?

Rest me nog te zeggen dat het goed is om te lezen dat EDEV hier de straat voor is opgegaan.
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.