Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
uit dit artikel zijn aanvullingen verwijderd, zie spelregels
Seksisme? 
viespeuk - 27.06.2011 06:37

Wees trots op je lichaam en je sexualitijd! Deze akties zijn zo Calvinisties en zo vorige eeuw!
Censuur 
greenspot - 27.06.2011 07:43

Beste Indymediavrienden,
Vlgs mij is de reactie die ik heb gegeven inzake dit artikel niet beledigend oid.
Ik haalde een discussie aan die zo'n 30 a 35 jaar geleden uitgebreid is gevoerd in de media.
Ook heb ik verklaard dat deze vorm van reclame niet de mijn is,maar dat deze actie toch wel naar een vorm van censuur riekt waar je het niet mee eens hoeft te zijn.
In Utrecht is nog niet zo lang geleden een grote poster van een dame in bikini onder druk van de christelijke partijen geprobeerd te verbieden !
Ik vraag U dan ook om alsnog het artikel terug te plaatsen omdat het aan alle regels voldoet en deze vorm van censuur op Indymedia niet gewenst is.

Met vriendelijke groet
Greenspot
vrouwvriendelijk 
Ja - 26.06.2011 10:54




binnenkort verplicht in Nijmegen.
nn 
nn - 26.06.2011 01:08

@nn: zegt een geenstijl corpsballetje met bierbuikje en konthaar
WEG MET DE ODORSTOP ! 
Molotof - 27.06.2011 13:44

Het is juist andersom; minder badderen is beter voor het milieu.
sexisme. 
greenspot - 26.06.2011 09:37

Ik vat dit meer op als een vorm van Censuur.
Laat de passant zelf even uitmaken hoe hij/zij hier instaat.
Deze discussie is zo'n 35 jaar geleden ook al gevoerd.

Ook steeds meer mannen worden gebruikt voor dit soort reclame's en aan de reacties van veel vrouwen te horen hebben ze er geen enkele moeite mee.

Ik ga niet beweren dat ik zo enorm blij ben met al die reclameuitingen maar om van sexisme te spreken ?
Duizenden mannen en vrouwen schrijven zich in bij modellen en reclame bureau's en van dwang is geen enkele sprake.
Ik vind het trouwens ook nog eens een statement naar die puriteinse geloofsafhankelijke bewegingen waarmee vrouwen steeds meer in een hoek geduwd worden.

Laten we ons maar bezighouden met de echte problemen.

@greenspot 
tim - 27.06.2011 10:21

Beste greenspot,

Volgens mij zijn je aanvullingen verwijderd omdat indymedia geen discussieplatform maar een nieuwsplatform is. Verder is censuur is wat wel erg ver gaat voor een paar stickers. Ik zou eerder zeggen dat de stickers iemand aan het denken zetten.

Verder is het natuurlijk onzin om te zeggen dat het geen seksisme is als er geen dwang bij komt kijken. Er zijn zat vormen van seksisme zonder dwang. Zoals bijvoorbeeld de SGP die geen vrouwen politieke functies wil laten bekleden (is duidelijk seksistisch) maar de SGP vrouwen zijn het hier roerend mee eens (dus geen dwang).

Verder gaat de discussie niet over of er naakte vrouwen dan wel mannenlichamen mogen zijn, of dat naakt niet ok is (want naakt is ok, mooie lichamen zijn ok, lelijke lichamen zijn ok, wie zijn wij om te beslissen wat mooi en lelijk is is ok) het gaat er om dat er een beeld van hoe vrouwen moeten zijn wordt opgedrongen aan vrouwen EN mannen via deze reclames en dat is niet ok. Lees die tekst op www.afanijmegen.org eerst maar eens voordat je verder gaat.
Sexisme. 
greenspot - 27.06.2011 18:14

Ben met je eens dat het een nieuwspodium is.
Of iets seksistisch is blijft een individuele beslissing.
En ik vind dus dat deze vorm van censureren niet op een dergelijk nieuwspodium thuishoort,wanneer je dit af zet tegen de huidige ontwikkelingen inzake deze materie.

> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.