Wanneer: 07/01/2012 - 00:20
De Tilburgse fractie van TROTS op NL reageert buitensporig op de actie van Adbusting Team Tilburg. De politieke partij laat fascistische trekjes zien door aan te zetten tot beperking van de vrijheid van meningsuiting, belemmering van de persvrijheid en internetcensuur. TROTS probeert haar autoriteit te laten gelden voor de commerciële belangen van het internationale reclamebedrijf JCDecaux.
Het ATT is een autonome actiegroep die vindt dat de gemeente respectloos omgaat met de openbare ruimte door deze te verhuren aan het internationale reclamebedrijf JCDecaux. Zij is van mening dat de openbare ruimte van het publiek hoort te zijn en niet afgekocht moet worden door vermogende bedrijven. Daarom vervangt het ATT de ongevraagde reclameposters op straat zonder de mupi’s van JCDecaux te beschadigen.
TROTS noemt het vervangen van de reclameposters in mupi’s: “respectloos omgaan met de openbare ruimte en vandalisme”. Ook beschuldigt de politieke partij de Tilburgse opiniewebsite TilburgZ wegens het plaatsen van een artikel over de actie van ATT. Zij heeft daarom al haar colums op TilburgZ verwijderd en zullen zogezegd: “geen content meer leveren zolang de website zijn anarchistische karakter niet afzweert”. Daarnaast heeft TROTS schriftelijke vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouders, waaronder de vraag: “Is de burgemeester bereidt het bedrijf JCDecaux bij te staan als zij vastlopen in hun strijd de kosten van deze actie te verhalen op de vandalen?”.
Vereniging Weldaad is solidair met het ATT en vindt, net zoals het ATT in een persbericht stelt, dat: “De gemeente eens lef zou moeten tonen en na moeten gaan of deze posters echt nuttig zijn voor Tilburg en haar burgers.”
partijen zoals trots op nl proberen mee te liften op acties door er met gestoorde overdreven reacties op te reageren.
Er is maar een ding wat zinnig is en dat is totaal negeren gewoon je acties blijven doen.
Vooral niet in de valkuil trappen door mee te doen aan het hun tegen ons spelletje...
Het zijn een stelletje achterlijke boeren die 20 jaar achter lopen in hun media strategie..
Hoe meer ruimte je ze geeft hoe meer ze zichzelf ondergraven...
Wees trots op Trots voor Nederland, want het levert jullie een hoop publiciteit op! :-)