faillietFacilitair contactcenter L&H, onderdeel van de Experience Groep, is gisterochtend door de rechter failliet verklaard. In overleg met de curator zal worden bepaald wat er met de medewerkers (40 fte) op de enig overgebleven vestiging in Utrecht gaat gebeuren. Experience Group-directeur Jeroen de Vries spreekt de verwachting uit ‘een groot deel’ van het personeel te kunnen overplaatsen.
Ruim twee jaar geleden werd L&H eveneens al failliet verklaard, waarna Experience Groep alle activiteiten van de betreffende klantcontactorganisatie overnam. ‘Vanaf het begin was L&H verliesgevend en we hebben dit niet kunnen omzetten tot een positief resultaat’, blikt De Vries desgevraagd terug. Bestond L&H bij de aankoop in 2011 nog uit vier vestigingen, al snel werden daar drie vestigingen van gemaakt. Uiteindelijk bleef alleen de vestiging in Utrecht over, waar louter telesalesactiviteiten werden verricht. ‘We hebben een uitstroom van klanten gehad en moesten telkens opnieuw ingrijpen in de kosten. Het is een vervelende ontwikkeling, maar als je iets niet meer kunt compenseren dan kun je beter stoppen’, aldus De Vries.
Zwarte cijfers
Afgelopen maandag is het faillissement van L&H officieel aangevraagd, waarna de rechtbank in Amsterdam het faillissement gisterochtend heeft uitgesproken. Met de nog aan te stellen curator zal de komende tijd worden bepaald wat er met de medewerkers gaat gebeuren. ‘Ik verwacht ongeveer de helft over te kunnen plaatsen naar één van onze andere dochterondernemingen’, doelt de Experience Groep-directeur op MyCall, Geerts Callcenter Services, Jobcenters, Telecenter en Contact Center Live . De genoemde labels komen overigens geenszins in de problemen door het faillissement van L&H. ‘Zij draaien zwarte cijfers en lopen wél goed’, benadrukt De Vries.
De dienstverlening aan klanten van L&H wordt momenteel nog gecontinueerd.
Nog geen jaar leeg! Krakers liegen!
L&H opnieuw failliet
faillietFacilitair contactcenter L&H, onderdeel van de Experience Groep, is gisterochtend door de rechter failliet verklaard. In overleg met de curator zal worden bepaald wat er met de medewerkers (40 fte) op de enig overgebleven vestiging in Utrecht gaat gebeuren. Experience Group-directeur Jeroen de Vries spreekt de verwachting uit ‘een groot deel’ van het personeel te kunnen overplaatsen.
Ruim twee jaar geleden werd L&H eveneens al failliet verklaard, waarna Experience Groep alle activiteiten van de betreffende klantcontactorganisatie overnam. ‘Vanaf het begin was L&H verliesgevend en we hebben dit niet kunnen omzetten tot een positief resultaat’, blikt De Vries desgevraagd terug. Bestond L&H bij de aankoop in 2011 nog uit vier vestigingen, al snel werden daar drie vestigingen van gemaakt. Uiteindelijk bleef alleen de vestiging in Utrecht over, waar louter telesalesactiviteiten werden verricht. ‘We hebben een uitstroom van klanten gehad en moesten telkens opnieuw ingrijpen in de kosten. Het is een vervelende ontwikkeling, maar als je iets niet meer kunt compenseren dan kun je beter stoppen’, aldus De Vries.
Zwarte cijfers
Afgelopen maandag is het faillissement van L&H officieel aangevraagd, waarna de rechtbank in Amsterdam het faillissement gisterochtend heeft uitgesproken. Met de nog aan te stellen curator zal de komende tijd worden bepaald wat er met de medewerkers gaat gebeuren. ‘Ik verwacht ongeveer de helft over te kunnen plaatsen naar één van onze andere dochterondernemingen’, doelt de Experience Groep-directeur op MyCall, Geerts Callcenter Services, Jobcenters, Telecenter en Contact Center Live . De genoemde labels komen overigens geenszins in de problemen door het faillissement van L&H. ‘Zij draaien zwarte cijfers en lopen wél goed’, benadrukt De Vries.
De dienstverlening aan klanten van L&H wordt momenteel nog gecontinueerd.
BRON: TELECOMMERCE NIEUWS 29-05-2013 http://www.telecommerce.nl/nieuws.aspx?id=42874