Je vergeet in te gaan over het privacy element van FB en actiebewegingen. Nog niet zo lang geleden was het normaal om je telefoon in de koelkast te stoppen en soms de gordijnen dicht te doen met een overleg/uitnodiging tot actie. Nu nodigen bovengenoemde groepen mensen op zijn minst uit zich met naam en toenaam te verbinden met de groep en regelmatig om mee te doen met een actie. Dat gebeurd regelmatig zelfs op initiatief van de groep zelf door invites te versturen naar mensen gevraagd en ongevraagd. Het stimuleert dus ongewenst gedrag en doet enorme afbraak aan wat ooit normaal was: Waarde hechting aan privacy.
Sommige bovengenoemde groepen bestaan digitaal alleen nog maar op FB of is de actuele informatie alleen te vinden op FB, want laten we eerlijk zijn, het is vooral het argument 'het is lekker makkelijk' wat de boventoon voert. Als de argumentatie was dat het vooral is om mensen te bereiken, dan werd deze informatie ook geplaatst op de websites van de betreffende actiegroepen. Ik ben zo vrij geweest om de websites -als ze al bestonden- van de actiegroepen te bezoeken. Ze zijn erg gedateerd in vergelijking met hun FB accounts. Dat kan maar aan drie dingen liggen die niet zo positief zijn:
@za, 02/01/2016 - 18:24
@za, 02/01/2016 - 18:24 geplaatst door: nn
Je vergeet in te gaan over het privacy element van FB en actiebewegingen. Nog niet zo lang geleden was het normaal om je telefoon in de koelkast te stoppen en soms de gordijnen dicht te doen met een overleg/uitnodiging tot actie. Nu nodigen bovengenoemde groepen mensen op zijn minst uit zich met naam en toenaam te verbinden met de groep en regelmatig om mee te doen met een actie. Dat gebeurd regelmatig zelfs op initiatief van de groep zelf door invites te versturen naar mensen gevraagd en ongevraagd. Het stimuleert dus ongewenst gedrag en doet enorme afbraak aan wat ooit normaal was: Waarde hechting aan privacy.
Sommige bovengenoemde groepen bestaan digitaal alleen nog maar op FB of is de actuele informatie alleen te vinden op FB, want laten we eerlijk zijn, het is vooral het argument 'het is lekker makkelijk' wat de boventoon voert. Als de argumentatie was dat het vooral is om mensen te bereiken, dan werd deze informatie ook geplaatst op de websites van de betreffende actiegroepen. Ik ben zo vrij geweest om de websites -als ze al bestonden- van de actiegroepen te bezoeken. Ze zijn erg gedateerd in vergelijking met hun FB accounts. Dat kan maar aan drie dingen liggen die niet zo positief zijn:
Te lui, geen eigen website, geen interesse.
Of is er dan toch niets te verbergen?