english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Schiphol boos op Platform Vliegoverlast Asd
Gerlach - 11.05.2002 11:21

Schiphol heeft via hun advocaat laten weten dat het Platform Vliegoverlast Amsterdam per direct moet stoppen met de uitzending van spotjes op AT5, die de herrie en andere overlast van vliegtuigen die op Schiphol vliegen aan de kaak stelt.




Platform Vliegoverlast Amsterdam

Persbericht

Gisteravond [dinsdag 8 mei] ontving het bestuur van het Platform Vliegoverlast Amsterdam (PVA) een sommatie van Schiphol om direct te stoppen met het uitzenden van hun reclamespotjes op AT5. Deze spotjes worden tot en met 15 mei uitgezonden in het verband met de verkiezingen. Dezelfde spotjes zijn ook uitgezonden in de periode voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart van dit jaar.

Het bedoelde spotje roept de kijker op, alvorens op 15 mei a.s. te gaan kiezen, eerst op de website van het PVA, www.vliegoverlast.nl, te gaan kijken om te zien wat de politieke partijen in Nederland vinden van de ongebreidelde groei van Schiphol en de grote overlast die Schiphol voor haar wijde omgeving veroorzaakt.

Het lijkt erop dat Schiphol de ´grondoorlog´ is begonnen nadat gisteren de gemeente Amsterdam Schiphol de wacht heeft aangezegd: Schiphol moet zich houden aan de afspraken tussen Amsterdam en Schiphol, zoals die zijn vastgelegd in de zogenaamde Letter of Intent van 1994.

Schiphol probeert nu door middel van intimidatie alle kritiek op Schiphol en de luchtvaart te stoppen. De Minister heeft de luchtvaartsector opgeroepen, o.a. in het voorstel Wet luchtvaart die nu in behandeling is in de Eerste Kamer, op een goede wijze met hun buren om te gaan. Deze intimidatiepoging gaat daar recht tegenin. Bovendien gaat deze actie van Schiphol in tegen het grondrecht van vrije meningsuiting in onze democratische maatschappij.

--- einde persbericht

De sommatie van Schiphol is te vinden op
 http://www.vliegoverlast.nl/brieven/van-kennedy-van-der-laan-080502.pdf





Website: http://www.vliegoverlast.nl
 

Lees meer over: natuur, dier en mens

aanvullingen
Wat een onzin 
anonym - 11.05.2002 11:43

Mag je niet eens meer zeggen dat vliegtuigen lawaai maken en dat je niet gelooft dat een nieuwe baan en een nieuwe wet tot minder overlast zullen leiden?
Jullie gaan toch niet zomaar toegeven, wel?
Eehhh.. 
Ca$h - 11.05.2002 13:11

..Moet je vooral in de buurt van Schiphol gaan wonen (het zal wel meevallen en de huizen zijn goedkoop!) en dan toch gaan klagen over de geluidsoverlast.
Huizen in Amsterdam goedkoop??? 
M02 - 11.05.2002 18:04

In welke paralelle realiteits dimensie zit jij?
hahaha 
Ca$h - 11.05.2002 18:36

Ik had schiphol en hoofddorp in mijn hoofd :) die mensen zitten wel op de verkeerde plek. Goed punt.
Overlast Schiphol in wijde omtrek 
myrthe - 11.05.2002 22:24

Helaas beperkt de overlast van Schiphol zich niet tot Hoofddorp en/en Amsterdam. Ook als straks de zogenaamde vijfde baan in gebruik wordt genomen, zal de overlast niet afnemen zoals Schiphol ons wil doen geloven.

Het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) heeft laatst een en ander eens uitgerekend.
In een aantal woongebieden (onder meer. Zaanstad-Zuid, Leiden-Noord) zal het vliegtuiglawaai per etmaal afnemen. Maar in een groter aantal zal de geluidbelasting toenemen. Die toename kan zeer aanzienlijk zijn, zoals in Koog a/d Zaan, Spaarndam en Hilversum-West.
Het nachtelijk vliegtuiglawaai in toch al flink belaste woongebieden zal als gevolg van het nieuwe normenstelsel veelal erger worden dan de Aanwijzing (milieuvergunning) voor het vijfbanenstelsel toestond. Slechts hier en daar, vooral in de omgeving van Leiden, worden woongebieden minder zwaar belast. Daarentegen krijgen onder meer Zwanenburg, Koog a/d Zaan, Amsterdam-Centrum/West, Amstelveen-Zuid, Langeraar en Hilversum-West te maken met een grote toename (5-6 dB(A)) van nachtelijk vliegtuiglawaai.
Alles bij elkaar betekent het een forse toename van de slaapverstoring.

Zie ook
 http://www.milieudefensie.nl/persber/mobicamp/020301.htm

En voor achtergrondinfo over de milieugevolgen van vliegen (niet alleen herrie, ook uitstoot broeikasgassen, kans op ongelukken, etc) zie
 http://www.milieudefensie.nl/campagnes/mobicamp/publicaties/infobladen.htm

E-Mail: myrthe@milieudefensie.nl
Website: http://www.milieudefensie.nl/verkeer/index.htm
 
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.