| |
Burgerlijke ongehoorzaamheid is de oplossing! Civil servant - 17.02.2004 14:23
De ochtendstond heeft Uw goud in de mond, en om dat terug te krijgen - of het verdwijnen ervan te stoppen - zult U evt. met 'n paar anderen - een paar keer vroeg moeten opstaan, om alle ellende weg te krijgen. Op 'n wettige manier ! Er is een oplossing voor al die problemen ! Wat elke keer weer opvalt, in de uitzendingen van Radar en de reacties van de goegemeente, is dat men veel te lang dociel blijft wachten op genoegdoening. Voorbeeld: 20% van de NUON klanten hebben klachten die jaren lang voor veel ellende en financieel nadeel kunnen zorgen. Maar deze lijdensweg kan aanmerkelijk korter worden, als de volgende hulpmiddelen worden gebruikt om het leed te stoppen: Praat nooit met 'het aapje op straat', maar spreek met de man die aan het orgel draait ! U begint dus op de website (of in 't telefoonboek, buurtonderzoek etc.) en komt dan terecht bijvoorbeeld bij NUON. Welkom bij Nuon ! staat er, hetgeen volgens Radar voor 20% van de klanten dus ellende betekent. Dan zoekt U de directie en Raad van Bestuur van zo'n kwalijk bedrijf op. Alleen de topmensen dus; metnaam, toenaam, adres(sen) en telefoon/faxnummers en web-adres. Citaat:"Nuon voorziet dagelijks bijna vijf miljoen klanten van diverse producten en diensten. In Nederland, maar ook internationaal is Nuon actief." Hetgeen betekent, dat eenvijfde dus - en dat zijn een miljoen mensen - op dit moment klagend een uitweg zoekt uit de NUON-doolhof. Het volgende is een voor Nederland misschien ietwat ongewone oplossing, maar het helpt vrijwel altijd en binnen een paar dagen: -U zoekt dus eerst het naam, toenaam en adres en telefoon+ faxnummer op van de mensen aan de absolute top van het bedrijf, dat verantwoordelijk is voor de door U geleden schade of alle ongemak. U maakt Uw klacht duidelijk op - nooit meer dan - één A-4tje, dat U zelf gemakkelijk kunt kopieëren, of met Uw p.c. printen. U gaat niet naar hoofdkantoren, ministeries of gemeentehuizen: Nee, de ochtendstond heeft Uw goud in de mond, en om dat terug te krijgen - of het verdwijnen ervan te stoppen - zult U eventueel met anderen - een paar keer vroeg moeten opstaan dus, om alle ellende weg te krijgen. - En op een vroege morgen staat U op wacht voor de privé-deuren, of bij de garage-uitrit en al dat soort direkt persoonlijke maar 'openbare weg'-plekken, en overhandigt Uw klacht. Met het vriendelijke doch dringende verzoek 'dit per direct op te lossen', aan degeen die de verantwoording voor de zaak draagt en daarvoor ook zegt een groot salaris te willen ontvangen. Uw klacht in schriftelijke vorm - mag best lekker sappig gesteld zijn, om de leesbaarheid te verhogen - die heeft U natuurlijk elke dag bij de buren van de betreffende persoon - of personen - in de brievenbussen gedeponeerd, in de straat onder de ruitenwissers gestoken, en aan voorbijgangers van het betrokken adres uitgedeeld. Uw klacht ergert U 24 uur per dag, hetgeen het logisch maakt dat U de betreffende directieleden, ambtenaren, ministers etc. er ook dag en nacht thuis over op mag en moet bellen, met de vriendelijke doch dringende vraag "of de oplossing van mijn probleem al geregeld is ?". Kan - of wil - de verantwoordelijke persoon zelf niet Uw vriendelijke klachten beantwoorden, dan kunt U het altijd aan zijn familie, zijn echtgeno(t)e, schoonouders en kinderen etc. uitleggen, die hopelijk meer begrip tonen, wel wetend dat die dan druk op de verantwoordelijke(n) gaan uitoefenen. Geweld gebruiken mag vrijwel nooit, alleen maar ter zelfverdediging ! Een groepje van boze burgers is bovendien effectiever en gezelliger, vergemakkelijkt het in de gaten houden, het uitdelen in de buurt, en het is ook veiliger. Blijft U wel altijd op de 'openbare weg" ! U maakt gewoonweg gebruik van Uw grondwettelijke recht (Artikel 1) op vrije meningsuiting, en dat kan en mag niemand U verbieden. Burgerlijke ongehoorzaamheid via dit soort persoonlijk optreden, leidt vrijwel altijd tot heel goede resulataten. En die paar keer laat naar bed, of vroeg opstaan, en die nachtelijke telefoontjes; dat heeft U er toch ook wel voor over ? Want als U toch al 's-nachts wakker ligt van hun ellende, bel ze dan en doe wat ! Bijt toch 's een keertje van U af ! Civil Servant E-Mail: NOS@Danworld.com Website: http://tinyurl.com/2kwsq |
Lees meer over: vrijheid, repressie & mensenrechten | aanvullingen | | Wat voor klachten ? | Jan Sluis - 17.02.2004 15:46
Misschien dat je wat meer kan vertellen over die klachten en ergenissen, want het is mij totaal onduidelijk waar dit over gaat. | kinderen met rust laten. | en en - 17.02.2004 16:14
ik vind je oproep prima. maar, op een klein punt ben ik het niet met je eens. de baas zelf mag lastig gevallen worden, ja, maar kinderen moeten met rust gelaten worden. ze kunnen er ook niks aan doen als hun vader een klootzak is en of de baas van een klote bedrijf is. | In het land der blinden.... | Observer - 17.02.2004 16:20
Laten we 's bij de 'liberalisering' kijken, die ook wat de energievoorziening betreft - verkwanseld wordt: " Voorbeeld: 20% van de NUON klanten hebben klachten die jaren lang voor veel ellende en financieel nadeel kunnen zorgen." Om mee te beginnen: http://tinyurl.com/2pt4g Om in te verdiepen, als je niet begrijpt welke klachten er zijn: http://tinyurl.com/2kwsq Want iedereen die dit leest; over met wégpromoveren en mogelijke gouden handdrukken te belonen incompetentie voor bewezen domheden (commissie onderzoek Meijer) - die gaat toch zachtkens wenen ? 105 Teletekst di 17 feb *************************************** De Geus zet advocaat op Joustra *************************************** DEN HAAG Minister De Geus van Sociale Zaken heeft de landsadvocaat gevraagd te gaan onderhandelen met de advocaat van UWV-directeur Joustra.De Geus wil van Joustra af,maar die weigert tot nu toe definitief op te stappen. Joustra kondigde eerder vandaag aan zijn functie "voor maximaal vier weken" neer te leggen "in het belang van de UWV".Hij blijft erbij dat hij De Geus nooit verkeerd heeft geïnformeerd over de kosten van het nieuwe UWV-kantoor. De advocaten zullen ook spreken over de financiële afwikkeling van het ontslag. Enkele Tweede-Kamerfracties hebben al gezegd geen gouden handdruk te dulden. ********************************************** Lees maar 's wat er voor klachten zijn: http://www.sdnl.nl/home.htm Vr. groeten, Observer
Website: http://tinyurl.com/222y5 | | 17.02.2004 16:37
Kinderen zijn onze toekomst, kijk maar naar het onderwijs: http://tinyurl.com/28m66 De rechten van mijn kinderen houden op, waar de rechten van jouw kinderen beginnen. Het gaat uiteindelijk om wederzijds respect. Maar wat menen de ouders van de kinderen bijvoorbeeld die onder de uitlaatgassen van het Schiphol vliegverkeer wonen, en die volgens de statistieken veertien procent meer medicijnen gebruiken door alleen al ademhalingsmoeilijkheden Mag jouw kind asthma etc. krijgen - ter meerdere winst en glorie van de Schiphol-directie; jij de medicijnen dokken, en zou jij dan niet eens een stencil mogen overhandigen ? Lijkt me toch van wel: http://tinyurl.com/yq5ln Frequent traveller | nog even over kinderen | en en - 18.02.2004 10:57
reaktie op anoniem: wat je beweert is onzin. het zijn namelijk niet kinderen die elkaar bestrijden en elkaar de rechten ontnemen, maar het zijn volwassenen die dat doen. elk kind heeft het recht om kind te zijn, en moet dus niet door volwassenen in hun conflicten betrokken worden. er is genoeg wat je kunt doen tegen alles waar je het niet mee eens bent. laat mensen die niet verantwoordelijk voor de shit zijn(kinderen dus in dit geval) met rust. | De KvK is je vriend | Rob van der Putten - 18.02.2004 13:20
Moguh Ik vind dit dus echt geen burgerlijke ongehoorzaamheid. Eerder common sense. Zelf adviseer ik mensen al jaren om, wanneer geconfronteerd met call centre, even de KvK http://www.kvk.nl/ te bellen 0900-1234567 en vervolgens wat raad van bestuur leden thuis. Deze mensen zijn principe verantwoordelijk voor alles wat er in hun toko gebeurt en moeten zich verschuilen achter lieden die niet de kennis of de bevoegdheden hebben de problemen op te lossen. Eea is ook goed tegen snail / sneaker / whatever spam. Iets waar over in news:nl.internet.misbruik nog wel eens word bericht. Overigens weet ik uitvaring dat men vaak niet onaangenaam verrast is door zo'n bel actie (wel lief zijn aan de telefoon). En als het allemaal niet helpt kan je altijd nog een mooie schandpaal maken. Zoals deze bv; http://www.sput.nl/spam/kpn-sux.html Maar er zijn vast nog wel mooiere voorbeelden te vinden. Vr.Gr, Rob
Website: http://www.sput.nl/ | |
aanvullingen | |