| |
scholing en opleiding Joop Kaleaap - 21.05.2005 14:08
Inleiding: andere visie over hoe het schadelijk het is om scholing te krijgen en opleiding te volgen. SCHOLING EN OPLEIDING In de zomer van 2002 was er uitbraak van nekkramp ergens in west Noord-Brabant. De autoriteiten bevolen vaccinatie voor de kinderen. Men was pas veilig 10 dagen na inenting van het serum. Natuurlijk waren er enkele ouders die hun kinderen thuis wilden houden voor die 10 dagen, maar de schoolinspectie kwam met dreigementen van hoge boetes en zelfs gevangenisstraf. Dus de meeste ouders stuurden met gevaar voor de dood van hun kinderen, de kinderen weer naar school. Is de school zo belangrijk dat men daarvoor kinderen moet offeren volgens de overheid? (a+b) (a-b) = a²-b² . Het stoort mij enorm dat ik dat nog weet, net zoals a²+b²=c². Of je nou dokter advocaat of kapster bent, je hebt er geen reet aan en behalve een wiskundeleraar heeft ook nooit iemand er iets aan gehad. Wanneer Philips de Schone geboren is en hoe oud Jacoba van Beieren was toen ze trouwde met en met wie. Iedere keer weer moeten kinderen een zinloze lijst van gebeurtenissen en jaartallen leren om ze vervolgens weer snel te vergeten want het volgend proefwerk of tentamen staat op stapel en daarvoor moet je weer een hoop onzinnige dingen weten. Waar vroeger de sovjetunie was liggen nu tal van andere landen en de meeste landen in Afrika ten zuiden van de Sahara hebben hun naam gewijzigd. In Nederland bestonden steden als Almere en Nieuwegein nog niet. Ook gemeentenamen zijn veranderd en soms weet ik in mijn oude woonomgeving niet waar ik ben. Geografie leren is nutteloos als je een moderne atlas hebt. In de Nederlandse taal komen er ieder jaar 3000 nieuwe woorden bij en een commissie van wijze mannen verandert iedere 10 jaar de taal ook nog eens. Drollevangers worden drollenvangers. Waarom moeten kinderen dingen leren waar ze nooit iets aan hebben? Een oud bekend gezegde luid: werken is voor de domme Aangezien mensen van natuur intelligent zijn, net zo intelligent als dieren, is de school uitgevonden. Daar worden gezonde hersencellen vergiftigd met nutteloze informatie zodat men later niet logisch meer kan denken en voor problemen geen oplossingen weet. Dit is het duidelijkst te merken aan de regering. Iedere keer komt er weer een stelletje hooggeleerde economische onbenullen aan de macht die het voor de mensen totaal weet te verzieken. Ze stelen van arm en rijk en gooien het in de bodemloze put die economie heet. In mijn boek “Apekool” heb ik duidelijk aangetoond dat de enige vijand van de mens, natuur en God de economie is. In bijbelse termen zou men spreken over de duivel, en toch wordt bijna iedereen gedwongen om zijn of haar ziel daaraan te verkopen. Ene minister Bronckhorst beweert dat de EU ons rijk heeft gemaakt. Bij de invoering van btw werd voor iedereen alles 20% duurder en sinds de €uro ons het leven zuur maakt is dat leven nog eens minimaal 30 % duurder! Wij zijn zo rijk geworden dat ouders kinderen met honger naar school moeten sturen, bejaarden vaak geen eten kunnen betalen, complete gezinnen op straat worden gezet. Het aantal daklozen razendsnel stijgt, mensen jarenlang dood liggen voor men ze ontdekt, die dood vriezen … Of men elkaar de hersens inslaat voor één of ander prullaria of bezit waaraan waarde is toegekend. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan maar dat kan iedereen voor zichzelf. Ik luister liever naar onze regering die beweert dat het goed met de economische duivel gaat, die in zijn vuistje lacht. Balkenbrei, gerookte Zalm, broodje Döner en Bockworst kunnen afzonderlijk lekker zijn, maar voeg je het samen dan wordt het kabinet bakellende, niet te vreten! Als kinderen de wereld zouden regeren was het snel afgelopen met oorlog en ellende. Als kinderen zelf zouden mogen bepalen wat ze willen leren, van wie, en wanneer zouden over een tijdje lichamelijk volwassen kinderen het land regeren en met natuurlijke intelligentie de problemen de wereld uit helpen, iets wat vrij makkelijk is zoals aangetoond in mijn boek. Daarvoor moet het onderwijs een drastische verandering ondergaan. Iets wat ook voor de leerkrachten een geweldige verbetering zou zijn. Als kinderen iets graag willen leren is het voor iedereen leuk om hen op weg te helpen, maar als je een hele klas “a² + b²= onzin” moet onderwijzen en geen één die er iets van wil weten, is het een enorme stress. Over de hele wereld zijn er al genoeg leraren en kinderen op school vermoord. Waarom onze kinderen naar het opleidingsinstituut van de duivel sturen? Verder weet ik uit eerste hand dat extremisten aanslagen voor bereiden op scholen. Iets waar ik in eerste instantie niet wenste te geloven, maar toen ik terug dacht aan de kinderen van Iran die de weg door mijnenvelden vrij moesten maken voor soldaten, dat er in Israël aan beide zijden veel kinderen zijn gesneuveld. En waar op een school in Rusland enige(!!!) honderden kinderen zijn afgeslacht heeft mij doen beseffen dat er mensen zijn die niet van kinderen houden en een aanslag op scholen zeer waarschijnlijk is. Als de regering het ministerie van onderwijs weg zou bezuinigen betekent dat een lastenverlichting voor iedereen en de economie zou ernstig schade toegebracht worden, iets waar ieder mens achteraf blij mee zou zijn….. JOOP (kale aap) Filosoof en auteur van het boek APEKOOL E-Mail: moosesucker@hotmail.com |
Lees meer over: globalisering vrijheid, repressie & mensenrechten | aanvullingen | | |