| |
Veel ideeën voor het terugdringen van klimaatveranderingen ! Erik van Erne, stichting Milieunet - 09.09.2007 14:43
De Green Challenge, de internationale, creatieve competitie van de Nationale Postcode Loterij en crossmedia-event PICNIC heeft maar liefst 439 uitgewerkte ideeën ontvangen die bijdragen aan het terugdringen van klimaatveranderingen. "Mensen zullen niet ophouden met consumeren. We moeten de consument dus een groen alternatief bieden om klimaatverandering een halt toe te roepen. De Green Challenge geeft een impuls aan de ontwikkeling van die alternatieven. De grote hoeveelheid inzendingen laat zien dat het besef voor verandering en de bereidheid daar wat aan te doen wereldwijd vertegenwoordigd is", aldus juryvoorzitter Sir Richard Branson. De 439 inzendingen zijn afkomstig uit landen van de hele wereld, waaronder Nieuw Zeeland, Colombia, Brazilië, Verenigde Staten, Guatemala, Filippijnen, Tanzania, China, Engeland en Nederland. Uit de inzendingen maakt de pre-jury een voorselectie van drie tot vijf genomineerden voor de finale jurering. De finalisten worden na 19 september bekend gemaakt. De genomineerden presenteren hun idee aan de jury tijdens PICNIC op vrijdag 28 september aanstaande in Amsterdam. PICNIC is Amsterdam's nieuwe jaarlijkse event dat zich focust op creativiteit, cross media en technologie, in het bijzonder op het gebied van entertainment en communicatie. Het event vindt plaats van 25 t/m 29 september op het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam. Het omvat een conferentie, workshops en evenementen georganiseerd door culturele instanties, industriële maatschappijen en partners uit het bedrijfsleven en het PICNIC at Night avondprogramma dat toegankelijk is voor alle Amsterdammers. De pre-jury bestaat uit: de voorzitter Femke Rotteveel (Coöördinator Toewijzingen Nationale Postcode Loterij), Emily Farnworth (Leadership Group Manager The Climate Group), Bruno Giussani (schrijver, ondernemer), Joris Krüüse (Executive Creative Director Media Republic), Jeffrey Prins (Programmamanager Duurzame Ontwikkelingen Stichting DOEN) and Marleen Stikker (Medeoprichter PICNIC). E-Mail: info@stichtingmilieunet.nl Website: http://www.stichtingmilieunet.nl |
Lees meer over: natuur, dier en mens | aanvullingen | zakenmannen | gi - 10.09.2007 07:32
Een project van big business zo te zien, om een slaatje te slaan uit de ramp die ze zelf aanrichten. | slim bedacht | pomos - 10.09.2007 10:33
Burger betrekken bij greenwashing - heel slim bedacht van die PR jongens en meisjes, maar wat doet dit op indymedia? | ... | Groente - 11.09.2007 19:42
Greenwash op z'n best: een mooi naampje bedenken + een paar NGO's werven + leuke groene propaganda maken + het belang van consumeren blijven benadrukken + een paar beroemtheden + net doen alsof je het allemaal echt meent = Een Groener Imago = Vette Winst = Geen Enkele Verbetering voor het Milieu Kan iemand alsjeblieft deze smerige Greenwash verwijderen!!! | |
aanvullingen | |