| |
Maak je eigen tegen reclame tijdens de Tour de France Rosa - 23.06.2010 10:20
De gekte wat betreft sponsoring grote sportevenementen neemt steeds grotere vormen aan,of we krijgen het nu pas echt door. Een voorbeeld is het dragen van oranje jurkjes( Bavaria) tijdens de WK voetbal. De Tour de France heeft dezelfde richtlijnen en zou moeten rekenen op een protest. Maak je eigen tegen reclame,wees creatief( met kurk) en laat zien dat deze gekte genoeg is,meer dan genoeg. De openbare ruimte is van iedereen en niet voor bedrijven zoals Mac Donalds ,bier,coca cola en ga maar zo door. De kosten voor de organisatie van grote sportevenementen komen bij gemeentes terecht,moeten door burgers betaald worden,voor wie,voor wat ? http://www.rotterdamtopsport.nl/nl/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=30 http://www.rotterdamtopsport.nl/nl/index.php?option=com_content&task=view&id=3843&Itemid=113 Zoek uit wie de sponsors zijn van evenementen en welke invloed zij hebben op de wetten in stad,land of gemeente. Maak je eigen tegen reclame |
Lees meer over: kunst, cultuur en muziek vrijheid, repressie & mensenrechten | aanvullingen | uit dit artikel zijn aanvullingen verplaatst naar de ruispagina | | Ook feyenoordfans gaan reclame maken | NN - 23.06.2010 11:26
Ook feyenoordfans zijn van plan om langs de route te gaan staan met vlaggen en t-shirts van hun club. Ik ben benieuwd of de Tour organisatie hun ook van de straat laat halen.
Website: http://www.frfc1908.nl/nieuws/oproep-kom-naar-de-tourstart/ | ook bij Parkpop en andere grote festiviteiten | Rosa - 23.06.2010 23:12
Op Parkpop mag je geen enkel drankje meenemen,alles moet daar gekocht worden. Gekocht van de sponsors om op die manier flink geld en naamsbekendheid te maken. Jagermeister en ga maar zo door. geweldig om daar gekheid over te maken,geen jagermeister maar chocomel of zo iets. Juist niet de namen van andere multinationals te noemen maar een anti reclame . Op het feest te Hoek van Holland was jagermeister ook een sponsor. Drankjes werden aan iedereen ongeacht leeftijd of gemoedstoestand verkocht. http://www.parkpop.nl/nl/Hoofdsponsors jupiter,malibu ,coca cola en ga maar zo door,denken jullie dat zij de leeftijd van jongeren controleren en of ze al dan niet al te veel hebben gedronken,nee ook zij willen grof geld verdienen. Defensie is ook een van de sponsors en zal weer gezellig met de jeugd spelletjes spelen en hun reclame materiaal uitdelen. Wereldwijd inzetbaar voor handelsbelangen en energiezekerheid,met dank van de multinationals. Dit vertellen zij er natuurlijk niet bij. Misschien ook antireclame voor defensie,ongeschikt voor het beschermen van de handelsbelangen , http://www.werkenbijdelandmacht.nl/ Vast en zeker veel te bedenken om de regels wat betreft reclames en rechten uit te zoeken.
| Warchild | NN - 24.06.2010 09:00
Wat mij vooral opvalt, is de totale hypocrisie van een van de zogenoemde 'Charity Partners' op bovengenoemd festival (Parkpop), namelijk Warchild. Hoe kan een organisatie die beweert op te komen voor oorlogskinderen in zee gaan met een festival waar oorlogspropaganda op het programma staat? | |
aanvullingen | |