english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Steun op 29 juni volgende ronde acties Openbaar vervoer!
globalinfo.nl - 24.06.2011 15:27


Op 29 juni gaan de acties van personeel van openbaar vervoer in de drie grote steden een nieuwe ronde in. Opnieuw wordt er gestaakt in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag, maar puur om het personeel de kans te geven bij een manifestatie in den Haag aanwezig te zijn aan de vooravond van een cruciaal debat in het parlement. Daarnaast is de actie juist gericht op solidariteit met de passagiers: "Tijdens de ochtend- en avondspits kunnen reizigers gratis reizen en wordt er niet gecontroleerd" melden de stakers (zie aankondiging hieronder). De acties zijn gerichtt tegen afbraak van het openbaar vervoer in de grote steden, waar grootschalige kaalslag en afbraak dreigt.


Solidariteit met het personeel is altijd belangrijk bij stakingen. Maar in dit geval des te meer, daar de Telegraafpers met met een grootschaslige hetze tegen de stakingen bezig is. Er wordt voortdurend bericht over 'reizingers pesten' en bij de laatste staking werd de leugen afgedrukt dat er ruzie zou zijn met personeel van andere vervoersbedrijven. In het ranzige gratistreinblaadje Spits wordt bijvoorbeeld opgeroepen om het leger in te zetten tegen de stakers  http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/06/zet-militairen-in-bij-zware-staking

Behoud van goede publieke voorzieningen is uiteraard in ieders belang. Steun kan op vele manieren gegeven worden. Belangrijk is om zichtbaar te maken dat buurtbewoners achter de acties staan. Je kunt bijvoorbeeld op zo'n actiedag (of sowieso) een bus/tramhalte 'adopteren' en opsieren met informatie over de achtergrond van de actie, of anderszins in je buurt informatie ophangen of verspreiden. Ook zijn er inmiddels verschillende steuncomites:  http://www.doorbraak.eu/?p=6475

----------------------------------

Bericht van de website van abvakabo:
 http://www.abvakabofnv.nl/nieuws/archief/281576/331107/ovactie-29juni
Nieuwe acties OV op 29 juni

Medewerkers van de stadsvervoersbedrijven RET in Rotterdam, GVB in Amsterdam en HTM in Den Haag leggen 29 juni het werk neer buiten de spitsen.

In tegenstelling tot eerdere acties vindt deze keer geen driedaagse staking plaats, waarbij de verschillende steden om beurten het actiestokje overnemen. De actie concentreert zich deze keer op 29 juni. Reden is dat die dag een initiatiefwet van de oppositie in de Tweede Kamer wordt behandeld. De initiatiefwet stelt voor om af te zien van de verplichte aanbesteding van het stadsvervoer in de drie grote steden.  
Abvakabo FNV-bestuurder Eric Vermeulen: ‘We gaan de actie op 29 juni zo vormgeven dat de medewerkers van RET, GVB en HTM naar Den Haag kunnen komen om steun te betuigen aan het initiatiefvoorstel van de oppositie, terwijl de reiziger er zo min mogelijk hinder van ondervindt. Als dank voor de steun die wij de afgelopen maanden van de reizigers hebben gekregen, kan iedereen in de spits gratis met het ov.’  
Vermeulen deed de aankondiging van de nieuwe actie op de afsluitende manifestatie in Rotterdam. Medewerkers van RET, GVB en HTM beëindigden daar de 24-uursacties van de afgelopen drie dagen. Ook in februari, april en mei voerden medewerkers van de stadsvervoersbedrijven en de vakbonden Abvakabo FNV, FNV Bondgenoten, ABGP en VOR acties voor behoud van de kwaliteit van het openbaar vervoer in de grote steden.  
De medewerkers van de stadsvervoersbedrijven zien zich genoodzaakt om via acties de kaalslag op het stadsvervoer tegen te gaan. Het kabinet wil het stadsvervoer verplicht aanbesteden én 120 miljoen euro bezuinigen op het openbaar vervoer in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. De aanbesteding in combinatie met de bezuinigingen zullen dramatische gevolgen hebben voor het stadsvervoer. Sinds 2004 hebben de stadsvervoerders al 160 miljoen euro bezuinigd. Die bezuinigingen hebben geen consequenties gehad voor de kwaliteit, maar een verder kaalslag leidt tot een verlies van arbeidsplaatsen en het schrappen van lijnen.

 

Lees meer over: globalisering

aanvullingen
uit dit artikel zijn aanvullingen verwijderd, zie spelregels
OV sector stapt naar rechter 
RD - 25.06.2011 19:28

 http://www.ravagedigitaal.org/2011nieuws/juni/37/nws.php
Uitslag rechtszaak: staking mag doorgaan 
globalinfo - 27.06.2011 14:35

 http://www.nu.nl/binnenland/2550254/stakingen-openbaar-vervoer-mogen-doorgaan.html
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.